När läsarna själva får välja

10 feb 2012 • < 1 min

Stora Läsarpriset 2011 i regi av Bokcirklar.se är avgjord. I en omröstning bland läsarna har sju böcker i lika många genrer röstats fram.Läsarna har röstat fram Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman (Årets roman); Korparna av Tomas Bannerhed (Årets debutant); Då nu jag är av Elsie Johansson (Årets diktsamling); Sankta psyko av Johan Theorin (Årets spänning); Spelreglerna av Jonas Karlsson ( Årets novellsamling); Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren (Årets ungdomsbok); Gittan gömmer bort sej av Pija Lindenbaum (Årets barnbok).

Prisutdelning blir det den 13 mars kl 18.00 i Rotundan på Stockholms stadsbibliotek.