Barnbibliotek ger hopp

4 jun 2012 • < 1 min

”The world is just a book away” heter ett projekt som har som mål att bryta fattigdom och arbeta för...

The world is just a book away” heter ett projekt som har som mål att bryta fattigdom och arbeta för fred i utvecklingsländer genom att vända sig till barn och ge dem utbildning och framtidstro. Hittills har man bl a inrättat 49 bibliotek och två mobila bibliotek i Indonesien. Sedan 2009 har man nått över 27 000 barn på detta sätt. Dessutom har organisationen inrättat 26 föräldrabibliotek. Nästa år satsar man på att inrätta barnbibliotek i Mexiko.