Gram slutar på KB
7 dec 2011 • < 1 min
Biträdande riksbibliotekarie, Magdalena Gram, slutar på Kungliga biblioteket den sista januari 2012. Hon har fått ett nytt arbete som chef...
Biträdande riksbibliotekarie, Magdalena Gram, slutar på Kungliga biblioteket den sista januari 2012. Hon har fått ett nytt arbete som chef för avdelningen Forskning, arkiv och bibliotek vid Nationalmuseet.
Magdalena Grams kunskaper om KB som organisation är omvittnade och hon slutar i ett känsligt läge för KB. Häromveckan stod det klart att Utbildningsdepartementet misslyckats med att hitta en efterträdare till Gunnar Sahlin som formellt skulle ha gått i pension per den sista november. På uppdrag av departementet finns han nu kvar på KB till dess att ny riksbibliotekarie är utsedd.





0 kommentarer