Annons

Gram slutar på KB

7 dec 2011 • < 1 min

Biträdande riksbibliotekarie, Magdalena Gram, slutar på Kungliga biblioteket den sista januari 2012. Hon har fått ett nytt arbete som chef...

Biträdande riksbibliotekarie, Magdalena Gram, slutar på Kungliga biblioteket den sista januari 2012. Hon har fått ett nytt arbete som chef för avdelningen Forskning, arkiv och bibliotek vid Nationalmuseet.

Magdalena Grams kunskaper om KB som organisation är omvittnade och hon  slutar i ett känsligt läge för KB. Häromveckan stod det klart att Utbildningsdepartementet misslyckats med att hitta en efterträdare till Gunnar Sahlin som formellt skulle ha gått i pension per den sista november. På uppdrag av departementet finns han nu kvar på KB till dess att ny riksbibliotekarie är utsedd.

0 kommentarer

Vad tycker du?

BIBLIOTEKSBLADETS POLICY FÖR KOMMENTARER

Som gäst på Biblioteksbladets webbplats är du välkommen att kommentera och diskutera. Vi förväntar oss att tonen i kommentarerna är respektfull och att de håller sig till ämnet.

Vi raderar kommentarer som innehåller grovt språk, rasism, sexism, trakasserier, personliga påhopp, förtal, skvaller och lögner liksom ogrundade spekulationer om enskilda eller särskilda folkgrupper, samt kommentarer som inte håller sig till ämnet. Detsamma gäller länkar till ovanstående. Den som gör ett inlägg som strider mot gällande lagar kan personligen bli ansvarig för detta.

Vill du komma i kontakt med redaktionen direkt går det också bra att e-posta till redaktion@biblioteksbladet.se.